13 Ekim 2010 Çarşamba

çip

önünden geçtiğim dilencinin sözü vücudumda "uppss ne diyo bu insan" ürpertisi yarattı: allah sevdiğine kavuştursun abi!! "nasıl olacak o iş?" diye sormak istedim ama yüzüne bakınca 35-40 yaş aralığında olduğu belli olan bu bayanın bana neden "abi" diye hitap ettiği düşüncesi saplandı beynime.. "neden abi dedin?" diye de sormak istedim.. beynimin her kesimden insana bu kadar hızlı bir şekilde sormak için soru oluşturma yeteneğine de hayran kaldım..

hava yağmurluydu.. dilenciyi arkamda bırakarak ve sağdan hızla dönen arabanın altında kalmaktan son anda kurtularak yola devam ettim.. "kulağımda müzik olsun da araba gelirse bu sefer duymayayım" diye düşündüğümden midir nedir mp3 playerı çantamın içinde aramaya başladım.. tabii ki mp3 playerdan başka her şey elime geldi.. ama hayır pes etmeyecektim!! başak burcuydum ben!! "her zaman en iyisi" düşüncesiyle kulağıma cüzdanımı sokmak yerine kulaklıkları yerleştirmek daha mantıklı olur dedim ve mp3 playerı sonunda bulabildim.. önce my dying bride'dan a doomed lover çaldı.. ve tabii ki hatırlattı birilerini.. "heh tam sırasıydı" diye beynimin hafızayı kontrol eden kısmına çemkirdim.. beynim de üzülmüş olacak ki hemen pollyanna moduna geçti ve "en azından şarkı boşuna gitmedi" dedi.. bu kadar iyimser olmaya tahammülüm yoktu.. şarkıyı değiştirdim.. shuffle moduna aldığım mp3 player ne çalsa beğenirsiniz!! pain of salvation'dan undertow..şarkı değişmiş ya da değişmemiş bişey farketmedi tabii ki.. "el ele verin beynimle bakalım" diye mp3 playera da çemkirdim.. mahallenin 76 yaşındaki teyzesi olmuş, sokakta adım atan her çocuğa bağırıyomuş gibi hissettim kendimi.. "hemen düzelmeliyim" diye kendimi zorladım.. nasıl olabilirdi peki bu? seçenekleri sıraladım:

  • müzik dinleme
  • illa dinleyeceğim diyosan neşeli şarkılar dinle
  • "hayat güzel lan" diye düşün sadece

sadece 3 seçenek çıkarabilen beynimden bi kez daha iğrendim.. elim istemsizce şarkı listesine gitti.. placebo'dan sleeping with ghosts açtım.. biraz düşününce beynimin sunduğu 3 seçenekten ilkini seçtiğimi farkettim.. beynime haksızlık yaptığım için hafif bi utanma duygusu oluşmadı diil tabii ki.. "neyse" diyerek kendi yaptığım terbiyesizlikten hemen kaçmak için bi terbiyesizlik daha yaptım.. bi kez yaptığım eylemi art arda birkaç kez daha yaptığımı farkettim sonra.. ee madem aynı şeyleri yapıyorum sürekli o zaman hatırladığım kişiyi hatırlamaya devam ediyim dedim.. şarkıya eşlik ettim: cause soulmates dry your eyes.. dry your eyes..

bana çip taktırdığından şüphelendiğim için şarkıyı söylemeyi kestim.. "bunu da anlamasın" dedim.. facebook'ta paylaştığım her manidar şarkıyı gidip beğenmesinden sonra bu çip olayından şüphelenmeye başlamıştım.. nerde olabilir bu çip diye orama burama bakınırken duyduğum ses irkilmeme neden oldu.. "aha çip konuşuyo!!" dedim.. gelen sese kulak verdim kulaklıkları çıkararak.. yanında durduğum trafik ışıklarına monte edilmiş bi alet nazlı bi ses tonuyla "şimdi karşıya geçebilirsiniz" diyodu.. "peki" dedim.. yanımdan koşarak geçen kişi bana "abi" diyen dilenciydi...


4 yorum:

  1. aaa gerçekten yorum yapılmamış görünüyorr :):):) oysa yapmıştım niye böyle oldu hala anlamış değilim !!! neyse bi tane daha yapayım => yazı sana mı ait :):):)


    NOT:ilk yaptığım yorum farklıydı !!!

    YanıtlaSil
  2. o zaman ilk yaptığın yorumu tekrar alalım.. bi de şunu düşündüm: acaba her yazının sonuna "yazı bana ait" diye eklesem mi?

    YanıtlaSil
  3. napiimmm ama aklıma başka soru gelmedi , bi öncekini yazamam yaaa :):):)bu arada ben düşündüm taşındım dün akşamki teklifini kabul etmeye karar verdim => sen benim soruma cevap ver ben senin sorularına cevap vereyim !!!

    YanıtlaSil
  4. soruya cevap verdim.. sıra sende:))

    YanıtlaSil