14 Ağustos 2011 Pazar

Facebook'uma Girmeye Çalışan Kişi; Teşekkürler!

Maillerime bakarken Facebook’tan gelmiş “You requested a new Facebook password” başlıklı bir mail görüyorum. “Ne zaman böyle bi istekte bulundum ki ben? Bi isteğim de bitmiyo he!” diye düşünüp kendime kızarken olayın ciddiyetine sonradan varıyorum. Tamam, havalar çok sıcak, insan ne yaptığını falan unutabiliyor ama unuttuğum şeyler genelde “Bi dk ya ben ne yapacaktım şimdi?” ya da “Ben dün akşam ne yemiştim ya?” şeklinde sorularıma cevap verememe durumuyla alakalı. Yani şifremi unutma gibi bir şey yapmadım ve bunun için de yeni bir şifre için gerekli prosedürleri yerine getirme gibi bir işe kalkışmadım. Özel hayatımla ilgili çok büyük meraklar barındıran bir bünye benim Facebook’uma girmeye çalışmış ama 2 gramlık bir beyin bu işlemi tamamlamaya yetmemiş sanırım.

“Dur lan bi Erdem’in Facebook’una gireyim de ona buna mesaj atayım, böylece Erdem’i rezil edeyim nihoho” diye düşünüp böyle bir işe kalkışmış olabilir bu kişi. Ama bu kadar derin (!) bir şey düşünebilen bir insan, çok büyük ihtimalle Facebook şifresi olarak doğum günü tarihimi falan kullandığımı zannetti ve bu sayıları şifre bölümüne tuşlayıp içeri giremediğini görünce yıkıldı. Hatta şifremden o kadar emindi ki, herhalde “Erdem’in şifresi bu olmalıydı ama unuttum mu ne yaptım?” diye düşünerek “Şifremi unuttum” seçeneğini bile kullandı. İnsanları hayal kırıklığına uğratmaktan hoşlanmam. Bu olay da beni derinden etkiledi. Keşke şifremi “11091987” yapsaydım da uğraştırmasaydım insanları. Bu olaydan sonra da kendime bir çekidüzen vermeye karar verdim. İnsanları üz, üz nereye kadar değil mi?

Bu düşünceler beni yeni kararlar almaya zorladı tabii ki. Öküz gibi bir insan olmanın lüzumu yok. Aldığım kararlardan biri şu: Bundan sonra birisine mesaj atacağım zaman, o mesajı herkese göndereceğim ki hiç kimse milletle ne konuştuğumu merak etmesin, her şey şeffaf olsun. Bu karar sadece Facebook’tan gönderilen mesajlar için geçerli değil tabii ki, zaten bir kişiye mesaj gönderiyorum Facebook’tan, telefonumu kullanarak gönderdiğim mesajlar da herkese gidecek. Bir nevi kampanya haberi veren Avea gibi olacağım. Kusura bakmayın bunun için.

Bir diğer karar da şu: Fotoğraf yükleyeceğim ya da herhangi bir şey paylaşacağım zaman bu durum hakkında herkesin fikrini almaya çalışacağım. Hatta yeni bir fotoğraf çektirdiğimde falan herkese göndereyim ki beğenen yüklesin onu Facebook’a. Kamusal alan olsun Facebook’um. Canı sıkılan girsin. İki komik video izlesin, özlü sözler okuyup hayatını sorgulasın.

Aldığım en radikal karar da şu oldu: Bundan sonra tüm mail adreslerimin, Facebook’umun, Twitter’ımın falan şifresi “111111” olacak. (6 tane 1) Sonuçta genci var, yaşlısı var. Akılda kalacak bir şey olsun da herkes kolayca girebilsin her yere. “Şifremi unuttum” seçeneğini kullanıp bir de gizli soruma cevap vermek zorunda kalmasın herkes. Hatta gizli sorumun cevabını da “Erdem” yapayım da hadi diyelim ki unutuldu şifre, yani şimdi insanlar giremesin mi bir aptal şifre yüzünden benim mail adreslerime. Böyle bir şeyi kimseye yapmaya hakkım yok. Şifre unutulsa bile gizli soruyu cevaplamak isteyenler sadece “Ben kimin maillerine girmeye çalışıyodum? Hee Erdem’in” diyerek amaçlarına ulaşabilirler.

Facebook’uma girmeye çalışan kişi;

Gördüğün gibi senin sayende doğru düzgün bir insan olma yolunda büyük adımlar atmaya başladım. Sen o gün Facebook’uma girmeye çalışmasaydın, ben hala insanlıktan nasibini almamış bir canlı olacak, herkese zarar veren, varlığıyla dünyayı çekilmez bir yer yapan birisi olacaktım. Hakkını ödeyebileceğimi zannediyorsan yanılıyorsun. Almamı sağladığın kararlarla bugüne kadar yaptığım hayvanlıkları affettirmeye çalışacağım. Benim için gösterdiğin çabaya karşılık sana küçük bir hediyem var: Al Facebook’um senin olsun. Seni çok seviyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder